Günlük 2

Yer:    Ev
Tarih:  11.05.2016
Saat:   19.30
Merhabalar be günlük...
Son ders, son günlük  ...Neyse vedayı şöyle bi kenara bırakıp geçen hafta son olarak ne yaptığımızı anlatmak gerekirse, fazla bişey de yapmadık açıkçası... Artık son sekmemiz olan değerlendirme sekmesini tamamlamamız gerekiyordu. Artık son sekme ve bu sekmede de uğraştırıcı pek fazla birşey yoktu. Tam olarak süreci değerlendirmemiz isteniyordu bizden ve bizde öyle yaptık son olarak ders içeriğimizi ve öğretim tasarımımızı değerlendirdik. Sonrasında süreci anlatan bir video hazırlayıp onu da az sonra bloğa koymak mecburiyetindeyiz....  Hocam hakkımızda kısmına da bakar mısınız ? :): ):


Velhasılkelam son gün, son ders öğretim tasarımı da bitti. Güz döneminde materyal tasarımı dersi biterken de içim burkulmuştu açıkçası. Çünkü derse severek girdiğim, heyecanla olmasa da saygıyla ve severek dinlediğim derslerdi. Işıl Hoca'dan ders alması oldukça keyifli olduğuna şüphem yok net olarak. Haaa biraz uğraşıyoruz, ödevler, vizede sorulan zor sorulara rağmen oldukça keyifli bi dersti benim açımdan. Ayrıca Asistan olarak dersimize giren ve dersi idame ettiren Canan Hocamızı da es geçemem elbette...  Fatih Hoca(Fatih Hoca da bi başkaydı ya ) gibi  Canan Hocam verdiğiniz destekler için size de şimdiden buradan teşekkür ederim.. Son olarak ders benim açımdan oldukça keyifli, eğlenceli bir o kadar uğraştırıcı olduğu aşikardı. Ama buna rağmen yine-yeniden almayı isteyebilceğim nadir dersler arasında olduğunu da söylemeden geçemem sanırım. Bu derslerde süreç sonlarında ortaya çıkan ürünler dersi daha da anlamlı kılıyor. Aynı materyal tasarımında olduğu gibi. Dönem boyunca sıfırdan gelip bişeyler ortaya çıkarmaya çalışıyoruz. Tümevarım bu olsa gerek :) :) :) :) Ve ortaya çıkan ürün/ürünler de çalışma iştahımızı kabartırken de bişeyler yapabilmenin mutluluğu oluyor sanırım.... :) :) : ):)  Tekrar ve son kez son olarak; Canan ve Işıl Hocam herhangi bir kusurumuz olduysa affedersiniz artkıın :) :): :) Yeni dönemde yeni ve farklı dersler de görüşmek ümidiyle :) :) :) :) :) Hoşçakalın :): ): ) :) 


BONUS :) :) 
Son dersin daha güzel geçmesini beklerdim açıkçası ama benim açımdan öyle olmadı ne yazık ki :( :( :( 

Yer:    Ev
Tarih:  05.05.2016
Saat:   18.29


İyi akşamlar değeerli okuyucular.... Bir Günlükten daha Merhabalarr.. 
Bu haftaki dersimizde neler işlediğimize hemen bir göz atalım istersersenizz.... Açıkçası bazen unutuyorum sanırım ne işlediğimiz hakkında pek bir fikrim olmasa da tuttuğum noktalardan hemen bakarak açıklamak zor olmasa gerek... Tuttuğum notlarım baktığımda açıkçası çok fazla birşeyde işlemediğimizi ya da benim az not tuttuğumu gördüm(notlarıma bile çok bişey işlemedik bu hafta diye de yazmışım) Bu hafta da bu kadar olsun :) :) :) . :) :) Bu haftaki sekmemiz olan Uygulama sekmesinde neler yapacağımız konuştuk daha çok sanırım... Zaman Çizelgesi-Bütçe-Ortam Düzeltme Eğitim Kılavuzu oluşturmayı ve bunları oluştururken nelere dikkat edeceğğimizi konuştuk. Dersin son kısmında ise Project Manager ile ilgili bazı videolar izlediik(ama emin değilim.) 
Projemiz olarak neler yaptığımıza gelince ise işte zaman çizelgesi hazırladık, ortam tasarladık, kılavuz yaptık ve bütçe hazırlayıp uygulama sekmesini de bitirdiğimizi düşünüyorum. Bunları hemen hemen bikaç günde yaptığımız için bazı eksiklik ve aksaklıklar olabilir. Çok yoğun bir hafta olduğu için son güne kalması gerekti sanırım. -ki genelde ödevlerimi son güne bırakarım nedenini bilemiyorum... Hocam sizlere şimdiden iyi dersler yarın derse katılamayacağım. :) :) :) :) :) 
Yer:    Ev
Tarih:  26.04.2016
Saat:   18.29


Meraba blog ve değerli okuyucular... Bu hafta dersimizde neler işlediğimizle başlayalım fazla vakit kaybetmeden. Dersimizin ilk bölümünde Işıl Hocanın "kahve dünya"sına götürme isteğiyle bi canlandık esasında ama sonraki quiz şoku bizi tekrar bi şoka soktu ki şaka olduğunu söylemesi ile birlikte çıkmamız uzun sürmedi. Dersimiz bu haftaki konusu ve sekmesi ise geliştirme aşamasıydı. Bu kısımda ders içinde neler yapacağımızı anlatmamız bekleniyordu. Yani Giriş Etkinlikleri(Dikkat Çekme, Güdüleme, Gözden Geçirme) İçeriğin Sunumu, Alıştırma Etkinlikleri ve Değerlendirmenin Planlanması gibi başlıkları açıkladık. Dersin bu kısmında ayrıca Hocalarımızla ödev pazarlığı yaparak şükür ki kazandık. Yoksa 2 haftalık ödevi az kalsın 1 hafta da bitirmeye çalışcaktık ki bu da yoğun geçen bu dönemimizde bizi epey bi yoracaktı. Yani ödev olarak sadece geliştirme sekmesini verdiler. 
Bu hafta neler yaptığımıza gelince projemizde kullanmak üzere bi uygulama tasarladık ve hatta nerdeyse bu sekmeyi son güne bırakmadan tamamladık diyebilirim. Ayrıca Canan Hocam 2 ahfta ki önceki anketi bir kez daha yaptım. Umarım işinizi görür :) :) :) Sekmemiz her geçen gün bitime doğru yaklaşırken ortaya güzel şeyler çıkmaya başlıyor diye düşünüyorum. Bittiğinde ise Güz dönemindeki kadar olmasa da ortaya güzel birşey çıkacak sanırım. :) :) :) okuduğunuz için ve okucaklar için teşekkür ederiz .. 
Burak Somun
Yer:    Ev
Tarih:  12.04.2016
Saat:   22.39-23.50 (Euroleague Playoff Arası-Sonrası)


Evvet iyi akşamlar herkese, günlüğe, okuyuculara ve herkese... 
Çok keyifli bir akşamdan merhaba... Mükemmel bir akşam ve devamı da öyle güzel oldu ve bu saatlerde yine ödevlerle uğraşmak ise biraz yorucu ama bu enerjiyle hepsinin üstünden gelinebilir sanırım... :) :) 
Neysee  bu hafta derste tasarım aşamamızın 2.kısmı üzerinde durduk. Öğretim Amaçlarımıza göre Öğretim İçeriği, Öğretim Yöntem, Teknik ve Stratejisi belirlememiz gerektiğini söyledi Canan Hoca. Bunları nasıl belirleyeceğimiz konuştuk derste. Örneğin; 
Öğretim Yöntemleri Nelerdir? 
Sunuş, Buluş ve Araştırma yoluyla öğrenme yöntemleri nelerdir? 
bunların üzerinde durduk. Daha sonra ara verdik aradan sonra bişeyler yaptık ama tam hatırlayamadım şu an... :) :) Bu hafta dersi fazla uzun da tutmadık. Canan Hoca bu haftaki ödevimizi de verdikten sonra da dersi tamamlamış olduk. Bu hafta tasarım sekmemizdeki hatalarımız üzerinde düzenlemeler yaptık. Şu an Öğretim içeriğini de tamamlamış bulunmaktayız. Yöntem, Strateji ve Teknik belirleyip kazanımlarımıza yönelik soruları da hazırlayınca tasarım aşamasını bitirmiş olacağız. Şimdilik aklıma gelenler ve aklımda olanlar bu kadar... Yeni bir hafta da görüşmek üzere... Herkese bol mutlu ve güzel geceler olması ümidiyle... 
Burak Somun
Yer:    Ev
Tarih:  12.04.2016
Saat:   20.23
Öncelikle iyi akşamlar diyerek günlüğe başlayayım istedim. Bu hafta derste neler işlediğimizi açıklayacak olursam; öncelikle malum sınav olalı 2 hafta olduğumuzdan ötürü ders başında Işıl ve Canan hocalarımıza epey ısrar ettik notlarımızı açıklamaları nedeniyle -keşke bu kadar ısrarcı davranmasaymışım... dedim sonradan... Neyse nitekim açıklamadılar. Bu derste Tasarım aşamasında neler yapacağımızı konuştuk. Bilişsel, Duyuşsal ve Psikomotor Alan kavramları üzerinde durduk. Seçtiğimiz konunun hangi alana girdiğini saptamaya çalıştık. Bunları da işledikten sonra dersin 1.bölümünü tamamlamıştık.
Dersin 2.bölümünde Canan Hoca ödevi olduğu için bizlerden bir anket çalışmasında yardımcı olmamızı istedi ve eğer yaparsak notlarımızı açıklayacağını belirtti-Keşke açıklanmasaymış:( 
Böyle bir pazarlık olmasa bile o anketi doldurabileceğimi de belirtmek isterim. :))) Neyse anketi doldurduktan sonra o kötü, hayal kırıklığına uğradığım an gelmişti ki o an bunun farkında değildim. Anasis'e girdiğimde notumu öğrendim - keşke öğrenmeseynişim :( Notumu öğrendikten sonraki hayal kırıklığıyla birlikte zihinsel açıdan tamamen sekteye uğradığım için dersin kalan kısmında neler konuşulduğuna dair en ufak bir fikrim yok maalesef o yüzden ders benim adıma  erken bitti diyebilirim. İnşallah bu moral bozukluğum ve takıntım dersin kalan blog kısmında beni ve grup arkadaşım olumsuz etkilemez ki Final notumun da kötü gelmesini istemem. Sanırım daha fazla çalışmalı daha fazla derse konsantre olmalıymışım onu farkettim. İnşallah olabilirim. İnşallah bundan sonra bu şekilde kötü notlar almam üniversite hayatım boyunca...  Gerçekten müthiş bir hayal kırıklığı sınavın kötü gelmesi de sanırım çalışmama rağmen yanlış şekilde bilgilenip fazla beklentiye girmem ve neticesinde de kötü not almam olabilirdi benim adıma . :( :( :(  Daha mutlu ve güzel bir şekilde yeniden görüşmek üzere.... 
Burak Somun :(
Yer:    Okul
Tarih:  31.03.2016
Saat:   14.43

Başlamışken bir işe devamı da gelsin diyerek bu günlüğü de yazmaya hemen başladım. Dersin başında daha çok sınav hakkında konuştuk ve güzel bir muhabbet ettik açıkçası. Daha sonra Canan Hoca Piktochart ve Popplet programları hakkında bizi bilgilendirdi. Dersin arada nsonrai bölümünde Canan Hoca bize -sayımızda az olduğu için daha çok akademik kariyer üzerine bildiklerini paylaştı... Sağolsun bize bu konuda da yardımcı oldu. Konumuz ile ilgili olarak haftaya anketimiz uygulayıp, analiz aşamasını tamamen bitirmeyi düşünüyoruz. Bunları yazdığımda ders bitmemiş olup ama az sonra bitmek üzereydi.... :) :)
Burak Somun
Yer:    Okul
Tarih:  31.03.2016
Saat:   14.32


Bu günlük yaklaşık 2 hafta öncesinin günlüğü olmakla birlikte, görüldüğü üzere şu anda yazılmaya başlanmıştır. O günkü dersimizde hatırladığım kadarıyla 
Öğrenen Özellikleri Nelerdir?
Öğrenen özelliklerinin alt başlıkları olan; bilişsel, duyuşsal, fiziksel ve sosyal özelliklerine değindik. Derste son olarak analiz sekmemizde bulunan açıklamalarımızda yardımcı kaynak olarak kullandığımız makalelerimizi dosya şeklinde Storify programı eşliğinde paylaştık. Sonrasında dersimizi bitirdik... 
Sınav fena geçmedi bir soruyu yapamadım hem süre hem süre olsaydı da yapamazdım açıkçası... Eğer soruları yanlış değerlendirmediysem ve de değerlendirmeme göre de tahmin edebildiğim kadarıyla fena bir puan beklemiyorum doğrusu... Neyse şimdilik bu kadar olsun diyelim....
Burak Somun


Yer:    Okul
Tarih:  15.03.2016
Saat:   15.51

Bu hafta derste gereksinim türleri nedir, nelerdir epeyce onları konuştuk. Hatta -duyumsanan ve açıklanan kısmında çokça bir çelişkiye düştük sınıf olarak. Sonrasında Işıl Hoca aslında ikisini de aynı anlam ifade ettiğini belirtti. Gereksinim türü, kaynak, sınırlılıkları da işledikten sonra Canan Hoca Google Forms'da anket oluşturmayı öğretti. Bunun sonrasında dersimizi bitirdik.
Buna ek olarak Canan Hoca'nın bize yapmış olduğu olumlu ve olumsuz eleştiriler gelişimimiz açısında oldukça güzel oldu ve hepsi için teşekkür ederiz. Özellikle analiz sekmesinde yaptığımız doğru işler bizi daha da çok iştahlandırdı diyebilirim. İnşallah devamında ortaya daha da güzel şeyler çıkartabiliriz. Yarına dek okula gidip anket oluşturmayı ve konuşutğumuz Bilişim Teknolojileri Öğretmeni ile kaynak ve sınırlılıklarımız hakkında bilgi almayı planlıyoruz. Şimdiden görüşmek üzere....
Burak Somun

Yer:     Ev
Tarih:  08.03.2016
Saat:   22.30
Günlük-3-

Gelelim 3. dersimize. Bu hafta derse azcık geç katıldım ama bir şey kaçırmadım çünkü ders daha başlamamıştı... :) Bu hafta dersimiz de her zaman olduğu üzere geçen hafta neler yaptık, neler işledik onlar hakkında biraz konuştuk. Sonrasında... açıkçası ders içeriğinin ne olduğunu şu anda hatırlamıyorum ki bunda günlüğü geçe bırakmanın da zararının olduğunu düşünüyorum fakat daha çok az biraz rahatsızlığım olduğu için derste oldukça pasif bir durumdaydım. O yüzden derste genel anlamda ne işlediğimiz hakkında pek bir fikrim olmadığını farkettim.:(( Ama ödev verileceği zaman dikkat kesildim ki bugün epey bir vakit onunla uğraştım. Nitekim güzel bir analiz sekmesi hazırladığımızı düşünüyorum. Umarım okuyanlar ve okuyacak olanlar oldukça faydalanabilirler. Bu arada logomuzu da ekledik. Bizce güzel de olduğunu düşünüyoruz... :) :) Bu hafta yazacaklarım ve aklımda kalanlar bu kadar. Bugün şunu bir kez daha anladım ki bu ders için oldukça aktif bir öğrenci olmamız gerekiyor... Bu bir yandan iyi bir yandan da uğraştırıcı olduğu için sanırım da yorucu ama bir o kadar da eğlenceli olduğunu düşünüyorum.:))
Burak Somun
                                                                                                                  
Yer:     Ev
Tarih:  27.02.2016
Saat:   17.30

Günlük-2-
     Bu hafta 2.dersimize girdik ve derse geçen dönem de tanışma fırsatımız olmadığı için tanışamadığımız Işıl Hoca ile tanışabildik. Ders içinde öğretim tasarımcısı ile ilgili bir metafor yapmamız isteniyordu fakat o an aklıma gelen bir şey olmadığı için ben yapamadım. Ders ile ilgili bu hafta da öğretim tasarımı  ve öğretim tasarımcısı kavramlarının tarihsel açıdan nasıl geliştiğine göz attık. Belli başlı bazı kavramlardan söz ettik. Girdi, süreç ve çıktı gibi kavramlarını ne olduğuna baktık ve örneklendirdik. Dersin son kalan kısmında ise söz yine dönüp dolaşıp ödevlere gelince sıkılmaya başladım sanırım ve hatırlamıyorum son kısımlarını.
     Bu arada ödev ile ilgili burada da bahsedecek olursam, okul ile görüştük ve görüşmeler sürüyor. Işıl Hoca'nın da imzalayıp bize vereceği dilekçe ile bir sorun olacağını düşünmüyorum. Hafta içi de o iş ile ilgilenip okulla bir an önce anlaşabileceğimizi düşünüyorum. Şimdilik bu kadar... Ders her geçen hafta daha eğlenceli olmaya başlıyor.... :) :) :)
                                                                                                                                             Burak Somun

Yer: Ev
Tarih: 24.02.2016
Saat:  23.50

Günlük-1-
        Bu hafta dönemin ilk dersiydi. Bu dersi Canan Hoca ile birlikte işleyeceğiz. İlk olarak kendisini ve dersi tanıttı. Sınavlardan ve devamsızlıktan bahsetti. Final sınavı notumuzun, oluşturduğumuz blogdan ve her hafta yapacağımız ödevlerden verilecek olması ilk dönemden alışık olduğumuz bir durumdu. Zorlanmadan üstesinden geleceğimizi düşünüyorum. Fakat bir kurumla bağlantı kurup ve gerekirse yaptığımız öğretim tasarımını ders olarak anlatacak olmamız bizi biraz zorlayacak gibi görünüyor.
         Derse geçtiğimizde ise eğitim ve öğretim arasındaki farklardan, özellikle de öğretim kavramından çokça bahsettik. Herkesin kendi düşüncesiyle öğretim kavramı açıklaması istenildi.
         Bu dersten beklentim ise öğretim tasarımı sürecinin her basamağında kendimi geliştirmek olacak.
                                                                                                                                             Burak Somun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder